Book Presentation Contest

Last Wednesday January 30th Inter participated in the "Book Presentation Contest" organized by UP-Yaocalli school. This contest, which is now three years in the making, brings together several schools which are represented only by female students. The dynamics of this intercollegiate competition is to present to the jury, the content, lessons and reflections on a book of classical or contemporary literature that the students have read and, through a creative presentation, persuasion and arguments, convince the jury and the public to read the book.

Our high school students from 1st year Irma Duarte Rodriguez Malpica, Lorena Romero Lleixa and Emma Jocelyn Paredes Calleja, with the coaching of Marcela Chein their English Literature teacher, participated in the category Pre-CAE (Certificate of Advanced English) and after an amazing performance by having answered the questions made by the judges, we are proud to announce that we won the 1st place presenting  "The Catcher in the Rye" by JD Salinger. Also, our international exchange student from New Zealand, Victoria Johnson, accompanied the team to support them, and Paula Zavala was commissioned for the photos and video shooting.

Thanks to our colleague Marcela Chein because of her professionalism and unconditional support dedicated to our students and, to our participants: Thank you for making us feel so proud.

Congratulations for your great effort, participation and enthusiasm.

El pasado miércoles 30 de enero, el Inter participó en el "Book Presentation Contest", organizado por Prepa UP-Yaocalli. Este concurso reúne varios Colegios de la zona representados solo por alumnas. La dinámica de este intercolegial es presentar al jurado el contenido, lecciones y reflexiones de un libro de literatura clásica o contemporánea que las alumnas hayan leído y por medio de una presentación creativa, persuasión y argumentos bien fundamentados, convencer al jurado y al público de leer el libro.

Nuestras estudiantes de 4º de Prepa Irma Duarte Rodríguez Malpica, Lorena Romero Lleixa y Emma Paredes Calleja con la guía de Marcela Chein, su profesora de English Literature, participaron en la categoría Pre-CAE (Certificate of Advanced English) y después de una magnífica exposición y de haber contestado las preguntas de los jueces, orgullosamente les anunciamos que ganamos el 1º lugar, presentando el libro: "The Catcher in the Rye" de JD Salinger. Al evento también asistió nuestra estudiante de intercambio de Nueva Zelanda, Victoria Johnson quién acompañó al equipo para apoyarlo y Paula Zavala quién fue comisionada para la toma de fotos y video.

Muchas gracias a Marcela Chein por su profesionalismo e incondicional apoyo a nuestros estudiantes y también a las participantes por poner en alto el nombre del Inter, muchísimas felicidades por su valioso esfuerzo participación y entusiasmo.